Thursday 13 December 2012

¡Feliz Cumpleaños! - Kaks päeva sünnipäeva


Minu sünnipöev päriselt on küll 14. detsember, kuid ajavahe on üks imelik asi ja teeb väga müstilisi asju. Aja vahe tõttu saan ma täna kell 6 (Mehhiko aja järgi) kaheksateistkümneaastaseks. Seega on mul sel aastal kaks päeva sünnipäeva!!

Sünnipäeva puhul pandi mind kenasti tööle. Eile sadas alla uudis Rotexilt, et "Keily, en el sabado vamos a Cuernavaca - tu vas a hacer presentación sobre Estonia allá."
Aga mul ei ole hispaaniakeelset presentatsiooni ega ettevalmistust.
Seega... Tuleb töötada mõlemad mu sünnipäevad.

¡Feliz Cumpleaños!



Kusjuures on üks oluline sõna, mis eesti keeles puudu on.

cumplir

See tähendab umbes nagu "sünnipäevama" või kirjakeeli öelduna siis "aasta vanemaks saama". Päris tõsiselt ka, kuidas ma eesti keeles sünnipäevadest ilma selle sõnata rääkima hakkan?? "cumplir" - praegu mulle tundub küll - on nagu üks suur auk meie ilusas eesti keeles.

No comments: