Saturday 28 July 2012

Не надо


Kui keegi ütleb aitäh, siis on kohane vastata midagi sellelaadset, mis kõlab nagu не надо. Mõnikord ma kuulen, et vastatakse ka lihtsalt . Nüüdseks olen järele uurinud, et see esimene on hispaaniakeelselt de nada, mis tähendab pole tänuväärt (you're welcome). Üleüldse tundub tegelikult lihtsam hispaaniakeelseid väljendeid tõlkida inglise keelde kui eesti keelde; võib-olla seetõttu, et inglise keeles olen õppinud mingisugust baassõnavara ja vasteid ning ega ma praegu hispaania keelski neist raamidest välja astu.

Ma olen ikka veel päevad läbi istunud kas söögilaua taga, autos või kirjutuslaua taga (magan ma ikka voodis ja pikali). Täna ma enam ei jaksanud ja marsissin ülakorrusel laudade vahel edasi-tagasi. Vahepeal lippas isegi koer üles mulle seltsi. Vaatas suure rõõmuga, et ma mängin temaga ja eks ma ajasin teda natuke taga ka, aga siis ta istus keset ruumi maha ja muudkui jõllitas, et ma ikka marsin ümber laudade. Isegi koer vaatas, et ma olen puhta napakas!
Viimaks ma tundsin, et ülakorrusel läheb liiga palavaks ning ronisin sealt alla. Läksin oma tuppa ja üritasin pea peal seista. Tuli välja küll, kuid kahjuks ei jaksanud ma kuigi kaua alaspäi olla ning istusin siis jälle laua taha.


Eile sõin ma värsket salatit, kust sai tšilli tükikesed välja otsitud. Tuli välja, et salat oli ikka veel väga vürtsikas ning kõrvetas ikka kogu hingest. Ma olevat isegi näost punane olnud! Kusjuures ma arvasin, et selline pilt jääb ainult multifilmide raamesse ega ole tegelikult nõnda, aga ma olin tõepoolest näost punane!
Tšilli-tulekahju kustutamiseks on neil ka oma nipp. Limpsad keelega üle oma käe, et see niiske oleks, raputad soola peale ning limpsid selle sealt siis ära. Nõnda seni, kuni ebamugavustunne üle läheb. Mulle piisas paarist korrast. See tõepoolest toimib!

Veel üks asi, mille peale ma Eestis poleks elusees tulnud. Kreekapähklid! Kui võtta too helepruun kõva kest ära, tuleb sealt välja too kreeka pähklile omane säbruline viljaliha. Seal on tumepruun koor ümber. Kui see ka maha katkuda ja toda valget viljaliha süüa, siis on pähklil hoopis teine maitse; ja palju parem! Ainult et ma ei kujuta ette, kas see toimib ka kuivatatud pähklitega - kas sealt on võimalik kuivanud koort üldse maha saada.

2 comments:

Mari-Liis said...

Appi, nii äge, et sa lõpuks kohal oled :3 Kuidas lendudega läks? Ma mõtlen piirides jne?

Keily said...

Hästi läks! Harjumatult pikk oli, aga mulle meeldis. :)
Mis mõttes piirides? Passikontrolli mõtled? Lennukis jagati (ja kohapealt sai ka) mingi ankeet, mille pidi täitma ja ühes passiga ette näitama. Üldiselt kõik sujus hästi.