Saturday 22 September 2012

Tuletõrjealarm ja puudelt langevad sügisesed OKSAD



Kogu koolinädala kroonsündmus oli neljapäeval, kui meil oli tuletõrjeõppus ja me sel puhul evakueerimist pidime katsetama. ...kooli sisehoovi.
Meil oli parajasti üks rahulikemaid tunde. Ühel hetkel kargas pool klassi püsti. "Evacuación!" Aknaribast välja vaadates nägin minagi, et vähemasti teisel korrusel on klassidest väljunud inimmass kuhugi liikumas. Meie klassis rahustati aga õpilased maha ja õpetaja tahtis tundi jätkata. Küsin klassiõelt, mis märguande peale kõik püsti kargasid. "See oli alarm." Jajah, aga mina ei kuulnud küll mitte midagi.
Natukese aja pärast väljusime meiegi siiski klassist. Väljas ma juba kuulsin mingisugust pininat ning õige pea nägingi kirjandusõpetajat valjuhääldiga, mida ta kohvimasina otsa toetas. Tõesti, nagu sääsk oleks ruuporisse kinni jäänud.
Me kogunesime kooli sisehoovi (kolmest küljest ümbritsetud koolimajaga, neljandal küljel spordinurgake ja direktori elumaja). Seejärel liikusime LÄBI KOOLIMAJA teise sisehoovi, kus oli katus peakohal, kolmes küljes koolimaja ning neljandas lasteaed, mis on osa meie koolist. Seal oli püsti pandud kõlarisüsteem ja meile loeti ette kõik reeglid, mida keegi muidugi kuulata ei viitsinud.
See päev ei olnud juhuslik, nimelt kunagi 19. septembril raputas maavärin Mexico City peaaegu et maatasa.


Täna käisime metsapargis jalutamas. Tähendab mina jalutasin koeraga, teised mängisid jalgpalli. Seisime ja tegime väiksemaid plaane, kui ma kuulsin valju raginat. Vaatasin üles ja nägin, kuidas oksad liiguvad. See juhtus tõesti aeglaselt, selline tunne nagu oks oleks enne üles hüpanud ja alles siis hakanud maakülgetõmbejõu tõttu allapoole liikuma. Jõudsin selle ajaga rahulikult mõelda, et see oks mulle pähe ei kuku ja jäin paigale huviga vaatama, mis edasi saab. Oks muudkui langes ja langes ning prantsatas vastu vihmast peegelkõvaks surutud mulda. Mädanenud puupilpad lendasid erinevates suundades, mõni tugevam oks jäi maapinda püsti, nagu üritaks ikka veel puud mängida. 


* Mulle tuli ükspäev seoses Koeru mõisapargiga meelde, et mul ei olegi siin värvilisi lehti!

No comments: