Friday 8 February 2013

Kohtasin koolis tänavažonglööri


Mehhikos kohtab sageli ristmikel kloune, kes valgusfooritulede või teiste liiklejate järel ootajaid lõbustavad. Kuidas kunagi: vahel pallidega, vahel kurikatega, mõnikord pantomiimiga, olen näinud pimedas ka tuleloopijaid. Meelelahutuse eest annab nii mõnigi lahke auto aknast väljasirutatud käsi paar mündikest.


Kaks klouni bussijaamas telefoni uudistamas.


Istusin koolihoovil trepil päikesepaistel ja tegelesin oma asjadega. Aegamööda istusid veel astmeile kaks-kolm gruppi õpilasi. Trepi kõrval harjutas üks noormees žonglöörimist. Minu selja taga istuv neiu hüüdis: "Me regalas una naranja?" (Kingid (=annad) mulle ühe apelsini?) Tuli välja, et nende apelsinide koor on tehtud kummist ja sisu, mis mahlane peaks olema, õhust. Pallide söömisest tüdruk loobus, kuid jäi žonglööriga rääkima. Kuulasin samuti poole kõrvaga. Ühel ootamatul hetkel tekkis mul vestluse vastu huvi ja ma küsisin, kui vanalt ta neid nippe õppima hakkas. Poiss jutustas hea meelega, tehes iga kõneaugu juures väikese naljakalt mõjuva jõnksu, et praegu on ta 19aastane, kuid alustas kaks aastat tagasi 17aastaselt. Ma ikka ootasin, et ta vastab mõne ühekohalise numbriga. Nõnda ta jäi mulle oma loost pajatama. Tuli välja, et temagi on üks neist, kes ristmikel ning ummikusõlmedel rahvast lõbustamas käib. Uudishimust küsisin, kui palju ta ühe tunni vältel teenib. Muidugi on see alati erinev, kuid keskmise summa moosimise peale ütles ta mulle - trummipõrin! -, et kakssada peesot ehk veidi rohkem kui 10 eurot! Päris palju. Palavama ilmaga muutuvad autos sõitjate käed ilmselt lõdvemaks, sest neil päevil teenib paremini, kuid vihmaga ei saa peaagu mitte midagi. Olen samuti märganud, et vihmaste ilmadega tänaval kloune ei kohta. Pean tunnistama, et mina mõtlesin, et nad lihtsalt ei taha sombuse ilmaga ristmikule ligunema minna, aga ei, asi ei ole mitte žonglöörides, vaid hoopis autojuhtides!
Tuli välja, et noormehel on ka oma tsirkusekool, kus ta õpetab pisikesi lapsi, või nagu tema end väljendas: väikesed lapsed õpetavad teda. Ta jutustas emotsionaalselt, kuidas lapsed on uskumatult energilised ja jaksavad kõike teha nii, et ei jõua silmagi peal hoida, ning annavad temalegi palju energiat juurde. Kus juures kõige otsesemas mõttes poisid-tüdrukud näitavad talle uusi trikke. Silmnähtavalt sellele inimesel meeldib väga tegeleda sellega, mida ta teeb.

No comments: