Saturday 6 July 2013

Meie vulkaan purskab ja tagatipuks kukkus UFO sinna sisse


Kuna mina elan Teziutlanis, mis on Pueblast kahe tunni tee kaugusel, siis ma elan umbes kahe tunni tee kaugusel ka Popocatepetlist. Viimastel aastatel on ta päris jutukas vulkaan olnud ja nüüd tundub, et on kohe päris palju öelda.

(BBC / ERR)

See kõrguselt Mehhiko teine suurim vulkaan ja Popocatepetl on minu meelest üks naljakas nimi, mille väljahääldamise õppimisega ma tükk aega vaeva näinud olen. Kui hispaania keelega on lihtne, siis nahuatli keelega on alati natukene keerulisem. Tõlkes tähendab Popocatepetl Suitsevat Mäge, sest popoca on suitsema ja tetepl - mägi. Niisiis Ameerika põliselanikud olid väga loogilise mõtlemisega: muidugi üks vulkaan on suitsev mägi.

Popocatepetl on alati tähelepanuarmastaja olnud ning aegajalt endast märku andnud. Nüüd mais on vulkaan veel aktiivsemaks muutunud. Mõned päevad enne, kui me reisile läksime ja selleks Pueblasse kokku kogunesime, oli kogu linn tahmane ja maa helehall. Mõnedel päevadel olevat tahma olnud lausa paarisendimeetrine kiht.

Kõige lähemate külade elanikke evakueeritakse üsna sageli. Praeguseks paljud külaelanikud keelduvad lahkumast ja jäävad olenemata ohtlikust seisukorrast kodudesse möllava vulkaani äärde. Kusjuures väga lähedale. Kui juba Puebla on 43 kilomeetri kaugusel, siis need külakesed jäävad veelgi enam külje alla. Samas ma kujutan ette, kui ikka iga kuu kodust lahkuda palutakse, pakid oma asjad kokku, lähed ja mõne aja pärast naased. Mina tüdineksin ka ära. Midagi ju ei juhtu! Pealegi minnakse sel ajal evakueerunute maju rüüstama. Muidugi, küla on tühi, varastel hea rahulik minna, natuke lammutada, sisse murda, paremad leiud kaasa võtta ja hiljem näitaks maha müüa. Kui ma nüüd ette kujutan, et ma olen selle küla elanik, mul kästakse vulkaani aktiivsuse tõttu evakueeruda, ma lahkun ja kui ma kord tagasi tulen, on kellegi pahad käed minu kodust üle käinud. Ei oleks meeldiv üllatus.

Mõned küsivad segadusse sattunult, milleks too linn sinna vulkaaniservale üldse rajati ja siis ma olen nii üllatunud, kui nad ei tea vastust, mis on mulle geograafiatundidest nii hästi meelde jäänud, sest minu meelest oli ka imelik idee luua linnasid vulkaani servale. Nimelt vulkaanitahm teeb tulemäge ümbritsevad mullad viljakaks. Siiski Puebla kui linn rajati peaaegu 500 aastat tagasi Mexicot ja Veracruzi ühendavale kaubateele.


Selle vulkaaniga ei ole aga lihtsalt aktiivse tegevuse ja ütleme, et purskamise poole pealt kõik. Just täna näidati mulle videosid Mehhiko teleuudistest, kus räägitakse ja näidatakse videot, kuidas UFO kukkus suitseva vulkaani sisse. YouTube'is kannab video pealkirja "UFO over volcano Popocatépetl, Televisa Mexico, October 2012", ilmselt ta oktoobrikuust pärineb.
Nende UFOdega on lood nii nagu nad on. Kui mina viskan palli ühest toa äärest teise ja keegi näeb, et midagi lendas, aga ei suutnud tuvastada, mis see täpselt on, siis ongi UFO: tundmatu lendav objekt. Eraldi lugu on videodega, mis on ka nii nagu nad on, sest peale vulkaani enda on veel neid, kes palju tähelepanu armastavad. See selleks, uudiste reporter ja intervjueeritav spetsialist räägivad järgmistest teemadest.




Objekt silindrikujuline, ühe kilomeetri pikkune ja 200 meetri laiune. Kõige huvitavam on, et objekt kukub ülevalt alla vulkaani, mitte vulkaanist välja, nagu loogiline oleks. Jutu seest käib läbi ka meteoriidivariant, kuid omalt poolt lisan, et peab ikka täpne meteoriit olema, kui otse suitseva vulkaani kraatrisse kukub. Valgustatud allakukkuv silinder ei sarnane maal leiduvate gaaside kombinatsioonidega. Kuna vulkaani lähiümbruses midagi ei näe ega kuule, on raske midagi kukkumishetke kohta öelda. Teisisõnu peale videomaterjali muud tõestust ei ole. Muidugi ei jäeta välja videodefektivõimalust ja isegi öeldakse, et objekt sarnaneb, et ei ole osa originaalvideost. Lõpetuseks lisatakse, et tegemist on ühe väga huvitava juhtumiga ning ei peaks tähelepanu kaotama, kuid asjaolu vajab kinnitust.

UFOd UFOdeks, minule nad lihtsalt meeldivad, aga sellised on lood meie vulkaaniga.


Vulkaanist õhkupaisatud suitsu tõttu on mitmed Ameerika Ühendriikide lennufirmad tühistanud paljud lennud. Nemad usuvad, et suitsupilves leiduvad osakesed võivad lennuki mootorit kahjustada, kuigi teised spetsialistid väidavad, et see ei ole nii. Loodetavasti Euroopa jätkab vanaviisi ja mul lastakse ikka täpselt kahe nädala pärast koju lennata. :)

No comments: